Wednesday 9 November 2011

my future husband?

hahahaha! nak tergelak bila tengok tittle post aku! Tuya nak kawin da?! Wow~! Wee~! Since when tuya jiwang-jiwang kerang ni? hahhahaha! Ke si tuya nie da buang tebiat..hahahaha!

hahahaha! Tak la, saje nk bagitau psal jenis-jenis lelaki yang mcm yg aku nak, maksud aku yang buat aku rase die awesome, yang buat aku rase aku blh go dengan dia. Aku memang sangat la series bila tiba bab ni, mcm yg aku cakap aku segan untuk "sakit" so mesti la kena cari yang betul kn?

tapi sebenarnya aku tidak la begitu segan untuk "sakit", penah je aku brstatus 'single but not available' berkali-kali. Ha.....  penah je "sakit" tp sekarang da tuka la status 'single and available' pergh...! gila la kau tuya siap bagitau status sekarang lagi nmpak beno despretnye. Jap2 aku bukan despret k, aku just nk cerita, kalu tak mcm mmne aku nak mengukuhkan lagi entry blog aku nie.. bagi la muka sikit Kak Yong, Abg Long, sy adik-adik baru je blajar n masuk dunia nie, tengok blog..blog pn sedih + suram je.. tumpang lalu ea?? heee =)

macam yang aku cakap tadi aku sangat la series bila tiba isu-isu dan bab-bab kawin mengawin ni. sebabnya? aku perlukan sebuah keluarga yang harmoni, yang bahagia, dimana aku mempunyai seorang suami yang berperanan sebagai anak, menantu, suami, ayah, abang, adik, sahabat, jiran, rakyat dan hamba Allah yang baik dan brtanggungjawab. dia tau peranan dia.
seriesly aku bukan jenis yang memilih lelaki sangat sebenarnya, aku tak la nak demand tak tentu hala, nk laki muke cute miut mcm artis korea, macho n gagah perkasa mcm mamat dalam cite hindustan (yg hero selalu naik lmbat tu), mata biru mcm matsalleh, romentik mcm dlm filem2 yg boleh buat korang-korang nie menagis-nangis mcm cerita lagenda budak setan tu, aku rasa cukup je sekadar lelaki melayu yg sederhana semuanya, tk payah la nk sarkastik sangat. aku pun sedar je aku ni pn bukan nye elok sangat pn kn + ngn prangai aku yangentahapape nie, mksud aku yg kasar nie la ( tapi kene demand jugak tk kn nk pakai amik je mcm amik ikan kt pasar, ikan kt pasar tu pun kita belek-belek dlu tengok elok ke tak busuk ke tak ni kn pulak nak pilih husband kn? heeeee~) sambung-sambung, lelaki tu just cukup la sekadar pemikiran dia yang buat aku rasa dia blh meretas benua ngn aku, supaya kita boleh duduk kt satu tempat tapi otak n pemikiran kita terbang ke seluruh pelusuk dunia (err..maksud aku yg boleh lepak bincang semua jenis topik la. =_=" heeeee~ )

kenapa pemikiran dan boleh berperanan sebagai anak, menantu, suami, ayah, abang, adik, sahabat, jiran, rakyat dan hamba Allah yang baik dan brtanggungjawab yang aku pilih? sebab dia sangat mudah, bila aku da ada husband confirm-confirm la aku n my husband nk anak kn....cewah! :)  aku nk dia boleh berperanan sebagai anak, menantu, suami, ayah, abang, adik, sahabat, jiran, rakyat dan hamba Allah yang baik dan brtanggungjawab sbb bila dia jadi bapa aku nak dia jadi idola untuk anak-anak aku. suami dan bapa yang dapat membimbing kami, yang saling lengkap melengkapi. tegur-menegur bila buat silap. aku jiwang...? aku tau tapi peduli plak aku, aku berblog untuk luahkan apa yang aku rasa, aku tk kisah pun kalu tk ramai yang follow aku, event klau tk de yg follow pn tk pe, sbb kt sini la tempat aku merepek, membebel n meluahkan perasaan, so...peduli ape kn..hahahaha.. gurau-gurau...maap ayat kasar.. =) aku memang kasar...! ok nanti aku citer pulak k pasal tu. Ask me later k.. (@_@)

pemikiran pulak? bila dia ade pemikiran yang boleh merentasi seluruh pelusuk dunia tu mknenye dia akan ada sifat tolak ansur. sbb nya? sbbnya orang yg boleh berfikir je yang selalunya boleh brtolak ansur. Bila ada tolak ansur akan ada sifat faham memahami, belas kasihan, sabar. bila ada semua ni akan ada kasih sayang yang kuat antara kita, CINTA antara kita sbb kita saling memahami. see... sape cakap tuya tak boleh cerita pasal CINTA? try me... hahahahaha!

bila aku da ada keluarga aku sendri, aku harap aku dapat didik anak-anak aku dengan baik, aku dapat jadi isteri yang tau jaga maruah suami dia, ibu yang adil kat anak-anak dia. aku harap aku jugak dapat jadi anak, menantu, isteri, ibu, kakak, adik, sahabat, jiran, rakyat dan hamba Allah yang baik dan brtanggungjawab.

kalau lelaki-lelaki yg aku jumpa kt blog, yg aku rase awesome pemikiran nya yg aku rase boleh merentas benua dgn baik adalah......jeng jeng jeng:


  1. http://cinamelayu.blogspot.com/ (yg ni blog brsama) atau http://district13th.blogspot.com/
  2. http://syazwancdm.blogspot.com/ (dia ckp dia suka awek tinggi2 mslhnye aku pendek...hahahha! gurau k..peace =)
  3. http://platunkhaz.blogspot.com/  atau ( blog brsama) http://cinamelayu.blogspot.com/
  4.  http://blog.ayeemayam.com/
  5. http://sayafaiz.blogspot.com/
  6. http://zackzukhairi.blogspot.com/   (die da ade cik awek ok)
  7. http://www.chemohdhilmi.blogspot.com/  (bakal DR, smoga dpat jd DR yg baik, seorg yg lawak, dari cara die jawab komen-komen dp kwn2 fb die,,hahahaha!)  =) 
  8. http://bubblechezz.blogspot.com/ (try baca blog die..lawak! mane yg trase tu confrm sentap la wei, kahkahkah!)
  9. last skali...tp die bukan brblog tp die vlogging  matluthfi90 (aku suka cara dia luahkan pendapat die! seriesly)  =)

tk de gmbr drng pn cm mne nk knal??!

haloo3...! aku suh knal drang melalui penulisan drng leee,,penulisan tu yg menunjukkan sape dorang nie bukan dpd rupa dorang..kan aku da bagi link tu.. ingat muka tu boleh diharap ke? haila......


aku ckp drng blh merentas dunia dengan baik je ok..aku tk brmaksud apape..tk brmksud pn apapepn! aku betol2 tekankan k tak bermaksud apape pn.

link-link nie tak laen tak bukan hanya untuk menunjukkan cara dn pemikiran mereka, cara mereka mengkritik tentang sesuatu... ! dn cara mereka mnyampaikan sesuatu apa yang ada didalam hati dan pemikiran mereka =)


to: cik awek, cik tunang, cik ex-awek, puan(isteri2 mereka2 ini), cik bakal awek sy mintak maap, sy bukan nk kacau ke ape ke pn, just pinjam drng kejap je untuk menjelaskan mksudnye sebagai contoh dkat pemaca2 nie je (klau ade, hahahhaha!)


aku tau aku memang gile bila aku buat entry mcm nie, tp aku peduli ape bak kate Faiz Tapit blog aku bukan blog bapak kau..! kasar sangat la tuya! maap2.... gurau2.. peace =)


notakaki: : aku pun akan berusaha untuk jadi isteri yg mcm husband aku nk ( aku tk de la berat sebelah sangat, dia je kene prngai elok aku tk pe wt perangai ntahpapentah aku tu)



p/s: maap kalau trkasar bahasa, terlebih bicara, melampau tak terkata. peace =)

No comments: